Kurdeleden Gül Yapımı

Kedi Merdiveni Yaparak Gül Yapma

Havluları asmak için bir parça kurdele dikeyim dedim. Kurdeleyi dikerken minik bir gül yapıp iliştirdim. Belki çoğunuz biliyorsunuzdur, kurdeleden kedi merdiveni yaparak gül yapmayı. Bilmeyenler için nasıl yaptığımı şekillerle ve resimle anlatmak istedim.



Adım Adım Yapılış Şeması



Çünkü bu gülleri çanta süslemeden, bohçaya, her bir taraf da kullanabiliyorsunuz.




Kedi merdiveni gül yapmayı ( çok pratik çünkü) öğrenmeden kurdelayı üçgen şekilde öne arkaya bükerek gül yapmaya çalışıyordum. Oyalayacı. 5-10 taneden sonra sıkılıyor insan. O yüzdende çok eskiden çoğu süslemede aşağıdaki yöntemi kullanmıştım. Bir kısım kurdele kesilir. Bir tarafından ince ince dikiş geçilir iplik çekilir iki uç birleştirilir. dikilir. Ortasına bir tanede inci boncuk. Yoyo biçimine benzer.. Oldu da bitti maşallah.

2 comments:

AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Canım ellerıne saglık cok şık olmuşlar .Ben denerım şimdı hemen.Sevgıler..

Unknown said...

teşekkür ederim canım. Dedikodunu yaptık :P Sen denedin mi bakayım